Feb ruary 25, 2014 By Kevin Kelly, Contributing Writer
그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역.
DTG작업의 품질문제를 해결할 때 경험을 대체하는 것은 없겠지만 다음의 4 단계 과정은 문제의 가능한 원인을 줄이는 데 유용합니다.
Nothing replaces experience when troubleshooting a job, but this four-step process is useful for narrowing down the possible causes of any problems.
디지털 평판프린터를 사용하면서 발생하는 인쇄 문제를 해결할 때 경험은 가장 중요한 도구입니다. 본인(Mr. Kevin Kelly)의 스크린 인쇄 경험이 그 해결에 대하여 가치 있는 것으로 나타났습니다. 25 년 동안의 나염 프린팅 경험이 이제는 몇 초 안에 나염 인쇄물의 문제를 해결할 수 있었습니다. 이제 저는 그 경험을 디지털 인쇄로 대응 시켰습니다.
When troubleshooting a problematic print that is done on a digital direct-to-garment printer, experience is, by far, the most valuable tool in your toolbox. I’ve also found my screen printing experience to be of worth. After screen printing for 25 years, I can troubleshoot a screen printed design in seconds. Now, I’ve transformed that experience into digital printing.
만약 당신의 이전 경력에서 경험이나 벤치 마크가 없다면 품질 문제 해결은 어려워집니다. 처음엔 우리 가게의 뭔가 잘못 됐다는 것을 알 때마다 잘못된 점을 찾아 보았으나 잘못되었다는 단서가 없었습니다. 이 과정에는 먼저 원단의 프린팅 적절성을 확인한 다음 노즐을 점검하고 다음 어떤 경우의 변수를 변경했는지, 그리고 마지막으로 그림파일을 변경했는지의 여부가 포함됩니다.
Troubleshooting will be harder if you have no experience or benchmarks from previous history. In the beginning, my shop developed a procedure to follow whenever we knew something wasn’t right, but we didn’t have a clue what was wrong. This process includes first checking the substrate, then the nozzles, then whether we made any changes in the parameters and, finally, the artwork.
원단 및 전처리 / SUBSTRATES & PRETREATMENT
기억해야 할 첫 번째 사항 중 하나는 고객이 요청하는 원단을 확인하는 것입니다. 시간을 절약하고 번거로움과 좌절을 예방하려면 잘 인쇄되는 원단 브랜드를 선택하고 사용하십시오. 저희 가게에서는 100%면 티셔츠 이외의 것을 디지털 방식으로 인쇄하지 않을 것이며, 우리는 그것에 대한 원칙이 매우 확고합니다. 그림티셔츠에 적합하지 않는 인쇄물을 인쇄하려다 폭삭 망할 수도 있습니다. 사용해본 특정 브랜드를 권장하며 50% 코튼 / 50% 폴리에스테르 같은 소재는 권장하지 않습니다.
One of the first things you should remember is that you have to be wary of the print jobs you accept and the substrate on which you intend to print. If you want to save time, and prevent hassles and frustration, become familiar with brands that print well for you and stick to those brands. In our shop, we will not digitally print anything except 100% cotton T-shirts, and we are very firm about that. You can shut down your shop trying to print substrates never intended for digital printing. We recommend certain brands and we discourage certain blends, like 50% cotton/50% polyester.
50/50 T/C 소재에 인쇄를 절대적으로 요구하는 고객에게는 사전에 품질 불량에 관련된 내용의 설명을 충분히 하고 그 셔츠는 최상의 선택이 아님을 전달하는 것이 좋습니다. 우리는 프린팅 된 그림티셔츠의 품질이 고객이 예상한 결과가 아닐 수 있음을 사전에 주지 시켜야 합니다.
If we get customers who absolutely insist we print on 50/50 blends because it’s the only option available in a specific color, we require them to sign a document ahead of time that states the risks involved, and that this shirt is not the best choice. We ensure that customers are aware in advance that the results may not be what they are expecting.
티셔츠 브랜드는 전처리 결과에 큰 영향을 미치며 적절한 전처리량은 브랜드와 의류 생산지에 따라 다릅니다. 어떤 경우에 가장 효과가 좋은 것인지를 보기 위해서 티셔츠를 전처리 시험해야 할 수도 있습니다. 고객이 원한다면 만족할 수 있도록 전처리 시험 인쇄에 시간과 돈을 투자해야 할 것입니다.
Shirt brands also greatly affect pretreatment, and the proper amount will vary depending on the brand and its country of origin. In some instances, you may have to experiment with a shirt to see what works best. In some cases, we invested our own time and money into doing test prints to ensure a customer would be happy.
스프레이건을 사용하는 전처리 작업의 가장 중요한 측면은 그것을 달성하기 어려운 일관성입니다. 같은 사람이 매번 스프레이건을 가지고 전처리 작업을 하고 있다면, 그 작업자는 얼마나 많은 전처리가 충분할지 직관적으로 느낄 수 있습니다. 그럼에도 불구하고 그것은 기껏해야 가상해서 추정하는 것 뿐입니다. 의류를 전처리하는 사람들이 여러 명인 경우, 각 사람마다 전처리량이 다를 수 있습니다. 이러한 이유로 자동 전처리 기계를 추천합니다. 자동 전처리 장비는 일관된 전처리 분무량을 적용 할 수 있습니다.
The most important aspect of pretreatment application is consistency, which is difficult to achieve when using a spray gun. If the same person is doing it every time, he may develop an intuitive sense of how much pretreatment will suffice. Still, it is, at best, an educated guess. If you have multiple people pretreating garments, each person will most likely do it differently and with varying amounts. For this reason, an automatic pretreatment machine is a worthy investment. It allows you to apply a consistent layer of chemical. Industrial equipment has the pretreatment process already built in so that it’s not an issue.
전처리가 제대로 수행되지 않으면 가장 명백한 표시로 프린트된 색상이 고르지 않게 나타납니다. 또는 부적절한 전처리로 불투명도가 낮아 채도가 부족하게 나타납니다. 이 증상은 쉽게 볼 수 있기 때문에 쉽게 문제를 해결할 수 있습니다. 세탁 과정에서 잉크가 빠져 나오기 때문에 더욱 분명 해집니다.
When pretreatment is not done properly, the most obvious sign will be inconsistent color. Inadequate pretreatment causes poor opacity, which results in bad color. That’s easy to troubleshoot because it’s so visible. It becomes even more obvious when you wash the shirt because the inks will come out.
전처리와 관련된 또 다른 해결 문제는 의복의 손끝만짐 느낌입니다. 고르지 않은 전처리 층은 고르지 않은 손끝만짐 느낌을 초래할 수 있습니다. 부적절한 전처리는 또한 기모의 돌출 증상을 일으킬 수 있습니다. 기모의 안정을 위해 충분한 전처리가 있어야 합니다. 이는 셔츠가 열 프레스 또는 컨베이어 건조기에서 경화되는 경우에도 적용됩니다. 프린팅 후 촉촉한 셔츠는 늘 좋게 보여지지만 셔츠가 건조된 후에는 실제 결과가 보여집니다.
Another troubleshooting issue related to pretreatment is the hand or feel of the garment. An inconsistent pretreatment layer can result not only in washed-out portions of the design, but it also can result in a rough or uneven hand. Poorly executed pretreatment also can result in fibrillation. There has to be enough pretreatment applied to make sure that the substrate’s fibers are sealed down. This holds true whether the shirt is being cured in a heat press or a conveyor dryer. I’d estimate that 90% of the time, the wet shirt looks great, but the real results are apparent after the shirt has been cured.
노즐 및 설정 점검 /NOZZLE & SETTINGS CHECKS
그림티셔츠의 불량 품질 문제의 가능한 원인으로 티셔츠나 전처리를 해결한 후에는 다음 단계로 프린터의 노즐상태를 살펴야 합니다. 대부분의 장비에는 이를 수행 할 수 있는 진단 기능이 있습니다. 모든 노즐이 정상 작동되는지 확인해야 합니다. 우리는 매일 작업을 시작되기 전에 일상적으로 노즐 테스트를 실시합니다. 낮은 습도 또는 높은 열과 같은 바람직하지 않은 조건이 발생하는 경우 노즐 검사가 더욱 중요합니다. 언제건 문제가 의심되면 노즐 테스트를 즉시 실행합니다.
Once you’ve eliminated the shirt or pretreatment as possible causes of a problem, the next step will be to check the nozzles. Most equipment has a diagnostic function that allows you to do this. You should ensure that all nozzles are firing. We routinely run nozzle tests before the day starts. Nozzle checks are even more important if unfavorable conditions, such as low humidity or high heat, exist in your shop. On these days, we immediately run nozzle tests if we suspect any issues.
노즐 점검에 문제가 있으면 다음 단계는 기계에서 여러 번 퍼지 사이클을 실행하는 것입니다. 막힌 노즐을 발견하면 청소해야 합니다. 대부분은 퍼지 명령만으로 청소됩니다. 하지만 어떤 경우엔 프린트 헤드를 플러시(약물 청소 포함) 해야 할 수도 있습니다. 이 경우엔 몇 시간이 걸릴 수 도 있습니다.
If a nozzle check indicates any issues, the next step is to run several purge cycles on the machine. If you find a clogged nozzle, it must be cleaned. Sometimes a purge will clean it out. Other times, you may have to flush the print heads, which can take hours.
일반적으로 흰색 잉크에 사용되는 이산화 티타늄은 침전 속도가 빠르기 때문에 흰색 인쇄 헤드에 최악의 문제를 발생시키기도 합니다. 이 안료는 무게 때문에 빨리 안정되어 프린터 헤드 노즐을 쉽게 막을 수 있습니다. 노즐을 지속적으로 모니터링 하면 항상 상태를 파악할 수 있습니다. 일부 기계에는 불량인 헤드 노즐을 대체하여 막힌 노즐로 보정 할 수 있는 설정이 있습니다.
Typically, you will experience the worst problems with the white print heads because the titanium dioxide in white ink has a heavy settling rate. This pigment settles quickly due to its weight and tends to easily clog heads and lines. Constantly monitor your nozzles so you are always aware of their status. Some machines have settings that will allow you to compensate for clogged nozzles by overriding the non-firing ones.
다행인 것은, 대부분의 경우 노즐이 점차적으로 막히게 된다는 것입니다. 즉, 최종의 문제가 발생하기 전에 조치를 취할 수 있는 몇 가지 경고 신호가 있음을 의미합니다. 막힌 노즐의 첫 번째 징후 중 하나는 프린팅에 나타나는 밴딩(줄 무늬)이며, 그 막힘이 증가하면 더욱 분명 해집니다.
The good news is that, in most cases, nozzles get clogged at a gradual rate. This means there are some warning signs that allow you to act before the problem gets out of hand. One of the first indications of a clogged nozzle is streaks in the print, and it becomes more evident as the clogging increases.
그림티셔츠 불량 품질 프린팅 문제의 세 번째 영역은 설정 변경입니다. 이는 주로 반복 주문을 처리하는 경우 나타납니다. 각 직업에 대한 모든 매개 변수를 추적해야 합니다. 내 프린팅 센터에서는 작업에 대한 모든 사양이 기계 작동 자에 의해 표준화 된 작업 공정에 입력됩니다. 그 명령은 파일에 보관됩니다. 이렇게 하면 동일한 작업에 대해 과거와 동일한 설정을 사용하고 있는지 다시 한번 쉽게 확인할 수 있습니다.
The third area to check for printing problems — if you are dealing with a repeat order — is changed settings. This is where good documentation comes into play. You must keep track of all the parameters for each job you do. At my shop, all specifications for a job are entered into a standardized work order by the machine operator. That order is kept on file. This makes it easy to double check that we are using the same settings as in the past for the same job.
본인이 원하는 품질의 그림티셔츠 프린팅물을 보고 행복해하던 고객이 다시 방문하여 추가 주문을 하는 것은 일상적인 것입니다. 동일한 작업을 다시 하지만 이번에는 품질이 좋지 않을 수 있습니다. 이러한 이유로 이전에 작업과 관련된 정보를 정확하게 인쇄 한 기록을 작성하는 것이 중요합니다. 문서화해야 할 세부 사항에는 사용된 잉크, 인쇄 모드 (고품질 또는 저품질), 백색 잉크 설정량 및 전처리 량이 포함됩니다.
It’s not unusual to have a job that was printed, the customer was happy, and he comes back for more. You print the job again, but this time it doesn’t look quite right. This is why it’s critical to have written records of exactly how you previously printed the job and its associated expectations. Details that should be documented include how the ink saturation deposits were altered, the printing mode (high quality or low quality), how the white ink was laid down and how the pretreatment was applied.
ARTWORK / 그림파일
마지막 조사 영역은 그림파일입니다. 사람들은 Microsoft Word 파일, 게시자 파일과 같이 표준 이하의 응용 프로그램에서 그림파일을 만드는 경향이 있거나 저해상도 jpeg를 제공하기도 합니다. 센터 관리자는 부적절한 그림파일을 고칠 수 있는 서비스를 제공할지 여부를 결정해야 합니다. 자체에서 만든 그림만 프린팅하는 정책을 사용하면 그림파일로 인한 많은 문제를 해결할 수 있겠지만 현실적으로 비즈니스의 90%는 외부 그림입니다.
The final area to check is artwork. People tend to create art in a substandard application, such as a Microsoft Word file, a publisher file, or they provide you with a low-resolution jpeg. As a shop owner, you have to decide whether you will offer services to fix bad art. If you have a policy to print only art created in-house, you solve a lot of issues created by bad artwork, but you are eliminating 90% of your business.
우리가 고객으로부터 그림파일을 받아 그림티셔츠 프린팅을 시작하기 전에 Adobe Photoshop에서 항상 파일 상태 확인(증명)을 해야 합니다. 고객의 프린팅 요구 사항을 이해하고 인쇄 작업을 처리하는 데 사용되는 소프트웨어를 관리할 수 있는 사람이 그 작업을 수행해야 합니다. 그는 모든 가능한 오류를 검사해야 합니다. 픽셀 데이터에 오류가 있거나 파일이 손상된 경우에는 육안으로 볼 수 없으며 파일을 추출 할 때 문제가 발생할 수 있습니다. 이러한 문제를 해결하는 방법을 아는 것은 경험의 산물입니다. 이것이 내가 그래픽 소프트웨어를 아는 것의 중요성을 강조한 이유입니다.
When we get artwork from customers, we always do a preflight check (proof) in Adobe Photoshop before we start the job. Someone who understands resolutions and the ripping software used to process print jobs must do this. Everything should be checked for errors. If errors exist in the pixel data or the file is corrupt, this may not be visible to the naked eye and will cause problems when the file is being ripped. Knowing how to address these issues is a product of experience. This is why I stress the importance of knowing graphics software.
그림티셔츠 프린팅 품질에서 발생할 수 있는 다른 문제는 작은 글자 또는 특정 색상을 맞추려는 것입니다. 가끔 잘못된 픽셀 데이터로 인해 가장자리가 들쭉날쭉하거나 모양이 잘못 될 수 있습니다. 유색 티셔츠에 프린팅 할 때 바탕 백색이 CMYK 바깥 쪽에서 보이기도 합니다. 이러한 문제를 해결하려면 그래픽 소프트웨어에 대한 포괄적인 지식이 있어야 합니다.
Other issues that can arise in artwork may involve small type or trying to hit a particular color. Sometimes, you can get jagged edges or poor registration due to bad pixel data. When printing on darks, the underbase often will hang outside of the CMYK. You must have a comprehensive knowledge of your graphics software to be able to fix such problems.
이 모든 것이 당신이 겪을 수 있는 가장 일반적인 문제입니다. 모든 프린팅 업체에서 사용되는 장비는 다르며 모든 디지털 작업자는 그들만의 몇 가지 고유한 문제에 부딪치게 됩니다. 이 4 단계 절차를 사용하면 문제의 원인을 좁히는 데 도움이 되므로 그 해결안을 보다 빨리 파악할 수 있습니다. 또한 발생하는 문제와 해결 방법을 문서화하는 데 많은 노력을 기울이면 문제 해결에 소요되는 시간이 줄어들고 고객이 기대할 수 있는 인쇄 품질을 일관되게 출력 할 수 있습니다.
These areas touch on the most common troubleshooting issues you will encounter. Every shop and machine is different, and every digital decorator is bound to run into some unique problems. If you use this four-step procedure, it can help you narrow down the cause of your problems so you can figure out a solution more quickly. And, if you are diligent about documenting the problem and its solutions, you will soon find that time spent in troubleshooting is reduced, and you can consistently output the print quality that your customers will expect.
Kevin Kelly has been involved in decorated apparel for more than 34 years. He opened his current business, Blue Heron Industries Inc., in Little Falls, N.J., in 2002. For more information or to comment on this article, email Kevin at kkelly@goblueheron.com or visit goblueheron.com.
© Emerald Expositions 2014. All rights reserved
[상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다.]
#옷프린트(#옷프린팅), #그림티셔츠(#캐릭터티셔츠#커스텀티셔츠), #티셔츠프린터(#티셔츠프린트#티셔츠프린팅), #프린팅티셔츠(#프린트티셔츠), #단체티셔츠(#연애인티셔츠), #디지털프린터(#디지털프린팅#디지털프린트), #코닛프린팅(#코닛프린터#kornit#코닛프린트), #나염인쇄(#날염인쇄#스크린인쇄), #평판프린터(#평판프린트), #DTG프린팅(#DTP프린터) #디지털프린트 #옷프린팅 #셔츠프린팅 #캔버스프린트 #옷프린트 #평판프린터 #스크린인쇄(나염인쇄날염인쇄 )#디지털프린팅 #코닛디지털나염 #그림티