[#DTG 평판프린터의 한계 무너트리기 #1 / BREAKING DTG Boundaries #1]
By John LeDrew, Contributing Writer
[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역.]
DTG 장비를 구입할 때는 판매 후 교육 및 지원에 관해 문의하는 것을 잊지 마십시오.
When buying DTG equipment, don’t forget to ask about training and support after the sale.
장비 전시회에 가보면 판매자들이 그들의 장비를 아주 쉽게 사용하는 것으로 보여집니다. 구매자는 구매 여부를 고려할 때 몇 가지 질문을 할 것입니다. 장비가 튼튼한가요? 구입대비 가성비가 좋은가요? 그림 품질이 잘 나오나요? 무상보증이 있습니까? 교육 및 지원이 포함되어 있습니까?
It’s easy to go to a trade show and watch the professionals use their equipment to make spectacular products. As a buyer, you probably ask a few questions when considering whether to make a purchase: Is the equipment reliable? Is it cost effective? Will it accomplish the required applications? Does it have a good warranty? Is training and support included?
마지막 질문에 초점을 맞추어 왜 이것이 중요한지, 구입을 결정할지 말지 고민스러울 때, 이 글을 참고하여 좀 더 조심스럽게 접근하여 보겠습니다.
Let’s focus on the latter question, including why it’s important, what to look for when the offer is made and some red flags that may necessitate taking a more cautious approach.
그림티셔츠 DTG (Direct-to-Garment) 프린터를 포함한 의류 데코레이트 장비는 고가이며 제조업체는 제품 개발에 많은 시간과 비용을 소비합니다. 대부분의 공급 업체는 공인된 중개인 그룹인 딜러 네트워크를 통해 판매하고 도매 가격을 통하여 일정 비율의 할인을 받습니다. 이것은 그들이 자신의 이윤을 남기는 방법입니다.
Garment-decoration equipment, including direct-to-garment (DTG) printers, can be expensive, and manufacturers spend a lot of time developing products. Most suppliers sell through a dealer network — a group of authorized middlemen and receive a percentage off wholesale. This is where they make their margins, which usually are tight.
그럼에도 불구하고, 판매 딜러는 고객이 장비관련 지식을 키우는데 도움이 되는 많은 지원을 제공해야 할 것입니다. 모든 판매자가 평등하지 않아서 어떤 판매자는 판매에만 집중하고 그 밖의 지원에는 소홀하곤 합니다. 소비자로서, 당신은 그러한 상인을 찾아서 당신의 목록에서 제거하고 고객 관계를 중시하는 판매자를 구하여야 합니다.
Even so, dealers are expected to offer certain incentives to help foster a positive customer experience. Not all dealers are created equal, with many simply focusing on the sale and nothing else. As a consumer, you should weed out such dealers and find one who values customer relationships.
산업에서 사용되는 장비는 대부분 서로간의 지속적인 관계를 필요로 합니다. 그것은 소모품 공급과 지원 그리고 추가 장비의 구입 등입니다. 구입 장비를 조사 할 때 장비 판매사의 성향도 조사할 계획을 세우십시오. 조사 할 두 가지 요소는 판매 후 서비스와 사용자 교육 입니다.
The types of equipment used in our industry often present an opportunity for a mutual relationship that involves future consumables sales, support and even more equipment. Plan on investigating your reseller as much as you research the equipment. Two elements to look into are service after the sale and equipment training.
Basic Training Details / 기본 교육 세부 정보
무료 교육이 제공됩니까? 판매자는 직접 또는 온라인으로 교육을 가르치거나 정기적으로 더 좋은 방법에 관한 정보를 공급합니까? 당신과의 관계는 상호적입니까? 훌륭한 판매자는 위의 모든 기능을 제공합니다.
Is free training offered? Does the dealer teach classes in person or online, or publish regular “how-to” articles? Is your relationship collaborative? A good dealer will offer all these features and more.
교육은 장비 판매상을 이해하는 첫 단계이자 판매 후 관계 발전에 대한 기대치입니다. 교육이 제공되지 않으면 근본적으로 문제 발생시 혼자서 처리해야 합니다.
Training is the first step in understanding an equipment dealer and expectations for the development of your relationship after the sale. If training isn’t offered, you’re essentially being told that you’re on your own.
리셀러(판매자)의 마진율이 적기 때문에 모든 교육 비용을 추가로 지급해야 하는 것은 아닙니다. 교육 비용이 비싸더라도 판매자가 무료로 제공하는 경우는 당신과의 관계를 더욱 발전시키기 위해 이윤을 희생함으로써 노력하고 있다는 긍정적인 신호입니다.
Because resellers’ margins are tight, not all can justify the added costs of training a customer base. You should recognize that training is expensive and if a dealer offers it for free, that is a positive sign he is working in your best interest by sacrificing meager margins to develop a relationship with you.
교육 전문가의 출장비는 지급해야 합니다. 일부 판매자는 무료 방문 교육을 허용하지 않습니다. 그것이 판매 후 지원을 하지 않는다는 것을 의미하지 않습니다; 오히려 무료로 제공한다면 그들은 벌써 망했을 것입니다.
Any fees likely are necessary to cover the cost of trainer transportation. Some resellers simply can’t justify on-site training for free. It doesn’t mean they don’t care; rather, they probably wouldn’t be in business if they offered it.
장비 교육을 위하여, DTG 프린팅 전문가에게 의지하고 현실적인 기대치를 유지하는 것이 중요합니다. 이유는 다음과 같습니다.
It’s important to rely on a DTG printing trainer for equipment education, while also keeping realistic expectations. Here’s why:
1. 긴 교육은 추후에 해야 할 다른 모든 일에 더 적은 소요 시간을 만듭니다. 전문가의 교육이 길면 길수록 당신이 시행 착오를 저지르는 데 소요되는 시간과 누적되는 많은 다른 업무가 줄어들게 됩니다. 효율성이 중요합니다. 장비의 설정과 교육 모두를 위해 하루를 필요로 한다면, 그 시간을 최대화하고 최대한 많이 배우십시오. 당신이 모든 것을 이해하지 못하더라도 그 과정을 질질 끌지 마십시오.
1. Longer training leaves less time for everything else. The longer the trainer is at your location, the less time you can spend committing to trial and error, and the myriad other tasks that will accumulate. Efficiency is key, and if equipment requires a day for both setup and training, maximize that time and absorb as much as possible. Don’t drag out the process because you don’t understand everything.
우수한 교육 경험의 일부는 장비를 효과적으로 작동 할 수 있는지 확인하는 것입니다. 모든 작은 세부 사항 및 특수 응용 방법은 추후에도 처리할 수 있습니다. 웹 세니마나 및 교육용 기사가 중요한 요소가 되는 이유입니다.
Part of a good training experience is ensuring you can operate the equipment effectively. All the small details and special applications can come afterward. This is where webinars and educational articles become a factor.
2. 방문 교육이 반드시 필요하지는 않습니다. 어쩌면 웹 세미나 또는 전화를 통해서 필요한 정보를 얻을 수 있습니다. 전문가에게 비용을 지급하면 모든 것을 배울 수 있다는 경향이 있습니다. 하지만 이것은 매우 잘못된 생각 입니다.
2. Training does n’t always need to occur on site. Maybe you can get the information you need via a webinar or phone call. Part of the problem with on-site training is the tendency to “pass the buck” to the trainer to teach everything. This is highly ineffective.
소비자로서 장비를 배우는 것에 대해 가능한 한 많은 시간을 할애하십시오. 가능하다면 교육 전에 DTG 프린터를 직접 설치하십시오. 전문가를 만나면 장비에 보다 익숙해 져서 질문을 통하여 더 많은 정보를 얻을 수 있도록 기본을 배우는 동안 실수하는 것을 두려워하지 마십시오. 전문가가 당신을 도울 수 있도록 도와 준다면 결국 그 효과가 훨씬 높아집니다.
As a consumer, spend as much time as possible learning about your equipment. If possible, set up your DTG printer prior to training. Don’t be afraid to make mistakes while learning the basics so that when the trainer comes, you can ask questions and absorb more information due to your familiarity with the equipment. Help the trainer help you, and you’ll be much more effective in the end.
Setting Expectations / 기대치 설정
과정을 포함하여 모든 교육과 관련된 모든 세부 정보를 챙기십시오. 들은 것을 기억하고 실제 경험을 느낄 수 있는 의도로 질문하십시오. 모든 판매자가 실제 광고와 같이 제공하지 않으므로, 계약할 때 제공 받을 내용을 분명히 하는 것이 중요합니다.
Get clear details regarding everything training entails, including the procedure. Remember to listen and ask questions in an attempt to “feel out” the experience. Not all distributors actually offer what they advertise, so it’s important to clarify what you will receive when you make a deal.
현장에서 교육이 실시 되었습니까? 그렇다면 전문가가 언제 도착할 것인가, 그가 얼마나 오래있을 것이며 사전에 무엇을 준비해야 합니까? 웹 세미나 또는 전화를 통해 교육이 실시됩니까? 교육 기간은 얼마나 됩니까? 판매자가 당신 공장에 방문하여 진행합니까? 그렇다면 누가, 방문 비용을 지불했는지, 그리고 그 외에 무엇이 포함되어 있는지 알아보십시오.
Is training done on site? If so, when will the trainer arrive, how long will he be there and what should you do beforehand? Will training be conducted via a webinar or phone call? What is the training duration? Does the distributor prefer that you visit its location? If so, find out why, who’s paying for the visit and what else it includes.
이 문제를 협의 할 때 담당자와 눈을 마주 치고 반응을 읽으려고 하십시오. 당신이 때때로 잘못 이해하고 있는지 알 수 있습니다. 그런 표시가 나타나면 이전 고객의 경험을 요청하십시오. 그 사람에게 교육 경험에 대해 물어보십시오.
When discussing these issues, make eye contact with the rep and try to read his responses. It’s sometimes easy to tell if you’re being misled, and if you get that indication, ask for a referral from a previous customer. Ask that person about the training experience.
교육을 제공하는 전문가는 판매자와 구입자의 이익을 위해 그 일을 하고 있음을 기억하십시오. 그들은 당신과 미래의 비즈니스 파트너가 되기를 원하기 때문에, 좋은 판매자는 고객이 적절한 경험을 하도록 합니다. 솔직히 말해서, 모두를 기쁘게 하는 것은 불가능합니다. 나는 100 % 만족을 주는 전문가를 만난 적이 없습니다. 그러나 교육 중에 제공되는 것을 명확히 하는 것이 중요하므로 그에 맞게 기대치를 조정할 수 있습니다.
Remember, dealers that offer training are doing so for the benefit of both parties involved. They want to partner with you for future business, so it’s important to a good dealer that their customers have a good experience. To be honest, it’s impossible to please everyone and I’ve never met a dealer with 100% satisfaction rates. However, it’s still important to clarify what is offered during training so you can adjust your expectations accordingly.
고객 지원은 교육의 또 다른 요소입니다. 목표는 하나지만 여러 가지 형태로 나타날 수 있습니다. 적절한 질문과 대답이 효과적인 방법입니다. 이것은 전화 또는 온라인 콘텐츠를 통해 처리 될 수 있습니다. 그러나 두 방법 모두 시간이 오래 걸릴 수 있습니다. 간결하고 관련성이 높은 정보의 요점을 찾으십시오.
Customer support is another element of training. It can come in many forms, as long as it has one goal: answering your questions in a timely and effective manner. This can be done over the phone or via online content. However, remember that both methods can be time consuming. For the latter, look for concise, relevant and to-the-point information.
판매자에게 장비 구입 후의 지원에 대하여 묻고 어떻게 하는 것인지 확인하십시오. 이것이 지속적인 교육의 진행과 추후 문제를 해결하는 데 도움이 될 수 있습니다.
Remember to ask your DTG dealer about support after the sale and check out the resources. This can go a long way toward continuing education and helping to troubleshoot on-the-fly issues.
교육은 고객인 당신에게 가치 있는 서비스입니다. 그러한 교육을 당연한 것으로 생각하지 마십시오. 교육 준비를 철저히 하여 교육 중에 최상의 효과를 얻을 수 있도록 하십시오. 그러나 당신을 도울 전문가가 거기 있으니 혼자서 해결하려고 하지 마십시오.
Training is a valuable service for you, the consumer. Think of it as such and don’t take it for granted. Educate yourself and prepare for the training so you can absorb it and get the best benefit. However, remember that trainers are there to help, not hold your hand.
Training Questions / 교육 질의
판매에만 집중하는 판매자를 주의하십시오. 당신의 사업 번창에 관심 있는 판매자를 찾으십시오. 이를 확인하려면 다음 질문을 하십시오.
Be mindful of dealers who just want to make a sale and move on. Find a dealer who has your best interest in mind and will be available after the sale. To determine this, ask the following questions:
1. 구매하는 장비에 대한 충분한 교육을 받을 수 있습니까? 그렇지 않다면, 왜? 다른 전문가가 교육을 제공합니까? 그렇다면 비용을 지급해야 하나요?
2. 어떤 교육이 이루어지며 특별한 것은 무엇입니까? 모든 전문가가 동일한 교육을 제공한다고 생각하지 마십시오.
3. 전문가와 만나기 전에 무엇을 준비 해야 합니까? 이것을 안다면 교육을 더욱 효과적으로 받을 수 있습니다.
4. 판매 후 지원은 어떻게 진행 됩니까? 2년 후에 지원이 필요할 경우 어떻게 됩니까? 전문가가 지속적인 교육 또는 정보를 제공합니까?
1. Is training available for the equipment you are buying? If not, why? Do other dealers offer training? If so, what does it entail?
2. What is the nature of the training and what is typical protocol? Don’t assume every dealer offers the same training.
3. What needs to be done prior to the trainer’s arrival? Knowing this is important to ensure your training is as effective as possible.
4. What does after-the-sale support look like? What happens if you need it in two years? Does your dealer offer continuing education or “how-to” articles?
원본 게제자 John LeDrew is the DTG director for Melco Intl. He has worked professionally in garment decoration since 2006, managing accounts and overseeing production for some of the world’s largest brands and retailers. For more information or to comment on this article, contact John via LinkedIn.
원본 https://www.impressionsmagazine.com/digital-decorating/dtg/training-dtg-printing/
[상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다.]
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