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[#그림티셔츠 DTG 프린팅 가격을 결정하는 방법, 1부]

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by 평판프린터쟁이 2020. 2. 15. 13:16

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How to Develop a DTG Pricing Mindset, Part 1

[#그림티셔츠 DTG 프린팅 가격을 결정하는 방법, 1]

 

January 10, 2012 By Greg Kitson, Contributing Writer

 

If you want to set profitable pricing for digital direct-to-garment decorating, don't think like a screen printer.

그림티셔츠 프린팅 가격을 손실 없이 적정하게 정하고 싶다면, 날염 프린팅 방법과는 다르게 설정하여야 합니다.

 

With digital printing, think beyond the common markets, such as schools and corporations. A great example might be the dog market. A dog kennel might offer shirts to its customers with their dog on the shirt.

예로 개와 관련된 시장을 있습니다. 집을 사면 고객의 그림이 프린팅된 티셔츠 를 함께 제공하는 것입니다.

 

Digital direct-to-garment (DTG), or direct-to-substrate, is a relatively new and appealing printing process, with many newbie decorators ? as well as veteran screen printers and embroiderers ? wondering if its a worthwhile investment for them.

디지털 프린팅은 경험 많은 날염 자수 관련자뿐만 아니라 많은 초보자에게도 비교적 새롭고 매력적인 프린팅 방법으로서, 그것이 투자 가치가 있는지 궁금할 사항입니다.

 

For my shop, direct digital printing is a lucrative part of my business. However, it took time and testing for it to become as profitable as it now is. To achieve success with it, you must purchase your digital equipment with an open mind, be prepared to understand its limitations and strengths, and also accept the responsibilities and obligations that come with running direct digital printing machines.

가게의 경우, 디지털 프린팅은 수익성 사업의 부분입니다. 하지만 그렇게 되기까지 많은 시간과 실험이 필요했습니다. 그렇게 성공하기 위하여, 긍정적인 마음으로 시스템을 구입하고 그것의 장점과 단점을 이해하고, 그에 따른 불편함과 해야 일을 수용해야 합니다.

 

Before I jump into how to set up a pricing structure for digital, lets first examine the mindset you need to adapt for it to work for you, rather than against you. For the newbies out there, let me stress the importance of first performing time studies on your machine before determining

pricing. While you may be eager to research what your closest competitors are charging and then drop your prices by a nickel to gain clients, first consider the quality of work you want to put out, as well as how long youd like to stay in business.

디지털 프린팅 가격을 결정하기 전에, 가격을 선정하게 되는 사항을 검토해 봅시다. 디지털 프린팅의 초보자의 경우라면, 프린팅 가격을 결정하기 전에 장비 운용 시간을 먼저 연구 검토하는 것이 중요합니다. 경쟁자의 프린팅 가격을 조사하고 조금이라도 가격을 선호하는 고객을 위하여 가격을 낮추어야 하겠지만, 오랜 사업을 유지하기 위해선 프린팅 품질을 생각하셔야 합니다.

 

I know the salesperson who sold you your digital equipment may have promised youd put out 60 garments in an hour ? and you may, with a small percentage of your orders. But those types of production numbers only match up to small, 1" x 1" prints on light shirts. Since you will be asked to print all sizes and combinations of designs, its crucial to time yourself when printing a variety to get accurate information.

아마도 장비를 판매하는 영업 담당자는 당신이 구입하는 시스템이 시간에 60장을 프린팅 할 있다고 했을 것입니다. 하지만 그것은 작은 크기의 이미지를 백색티셔츠에 프린팅하는 경우에만 맞을 것입니다. 고객으로부터 다양한 크기와 디자인 조합의 요청이 있어 정확한 정보를 얻기 위한 다양한 프린팅을 때를 대비하여서 프린팅 관련 시간 정보는 필수적입니다.

 

It's Not Screen Printing / 스크린 인쇄와의 비교

Screen printers who are familiar with the importance of time studies must realize that, with digital, theyre facing a completely different set of rules. Since screen printers have

preconceived notions formed from their years of running manual and/or automatic presses, they dont often get digital printing initially.

스크린 프린팅 시간 관리의 중요성에 익숙한 분들이라도 디지털 프린팅의 시간 관리가 스크린 프린팅의 시간 관리와는 완전히 다르다는 것을 직면하게 것입니다. 스크린 프린팅 사업자는 그들이 행하던 수동 혹은 자동 처리 과정의 선입관으로 초기엔 디지털 프린팅의 과정을 수용하지 않으려고 합니다.

 

One element that screen printers claim is a con to digital printing is the price of ink. Screen printers may abandon all plans to invest in digital once they hear that a liter of ink can range from $200 per liter up to several hundred dollars per liter.

스크린 프린팅 사업자들이 말하는 중에서 디지털 프린팅의 단점은 잉크 가격입니다. 디지털 프린팅을 위하여 1리터당 20만원 이상의 잉크 가격은 스크린 프린팅 사업자로 하여금 디지털 프린팅 사업을 포기하게 것입니다.

 

However, you must look at the number of shirts you can produce with that one liter of digital ink, and then do the math. Once you evaluate the costs and profits of screen printing vs. digital (with all the elements that make them up, i.e., ink, equipment, machine maintenance, etc.), youll likely find that digital ink prices are not as outrageous as you may have first thought.

그러나 1리터의 디지털 잉크로 생산할 있는 티셔츠의 수량을 가지고서 평가하여야 합니다. 일단 스크린 프린팅과 디지털 프린팅(잉크, 시스템, 유지비를 포함한) 비용과 이익을 비교 평가하여야 합니다. 그러면 디지털 잉크 비용이 처음에 생각한 것처럼 그리 부담스럽지는 않을 것입니다.

 

Another setback for screen printers concerning digital pricing structures comes back to their experience with how screen printing jobs are produced.

디지털 프린팅 가격 구조에 대한 다른 제한은 스크린 프린팅에 적응된 업무 방법과 함께 경험에서 나타납니다.

 

The screen printers mentality is, I have to charge this much for the first 12, 25 or 50 pieces to recover my set-up and screen-making costs. Once I get those costs covered, the price matrix drops off rapidly. I may charge $8 a shirt for a one-color, 12-shirt run, but I can sell that same shirt for $4.75 a pop if Im producing 250 of them and make the same amount of money for the amount of time that I have invested.

스크린 프린팅 업자는 “작업의 초기 셋업 비용을 보상하기 위하여는 12, 25, 50 등의 소량의 출력엔 비싼 출력 요금을 받아야 합니다. 일단 비용이 보상되면, 출력 비용은 급속하게 떨어집니다. 1도의 티셔츠 12장에 장당 1만원씩을 받지만, 250장을 출력하면 장당 6천원을 청구합니다. 그래야 투자한 시간에 비례한 이익을 얻을 있습니다. 라고 말합니다.

 

The per-garment cost drops dramatically once the set-up and screen-making costs are

recovered because once running smoothly, an automatic press can crank out hundreds of shirts an hour. With digital, however, the process and price per shirt are always the same per item, no matter how many pieces are printed.

작업이 원활하게 돌아가면 셋업 프린팅 비용이 복구되어서 1장당 출력 비용이 줄어듭니다. 자동 시스템의 경우는 시간에 1백장 이상도 문제 없습니다. 그러나 디지털 프린팅의 경우엔, 한번에 많은 량을 처리하더라도 프린팅 수량과 과정에 관계없이 동일한 비용이 듭니다.

 

It takes the same amount of time and money per shirt to digitally print one shirt or 100 shirts. It may take six minutes to print and three minutes to cure. Theres no economy of scale, as compared to one that can be applied with screen printing.

디지털 프린팅은 장을 출력하건 1백장을 출력하건 1장당 시간과 비용은 동일합니다. 1장당 6분의 출력 시간과 3분의 건조 시간이 필요합니다. 속도 경제성으로는 스크린 프린팅과 비교 할 수가 없습니다.

 

Embroiderers may be the best equipped to deal with volume digital printing considerations because digital fixed production time and embroidery fixed production time are similar. With embroidery, once the artwork is approved and digitized, you start sewing and every shirt is going to take the same amount of time to embroider.

디지털 공정 시간과 자수 공정 시간이 비슷하기 때문에 자수 업체의 경우 가장 대량의 디지털 작업을 채비할 있습니다. 자수 공정과 같이 작업 이미지를 승인 받고 편집한 후부터 작업이 시작되면 1장당의 출력 시간은 똑같게 고정됩니다.

 

Know Your Capabilities / 자신의 생산량을 숙지하십시오

Once youve got the right mindset and youve done the time studies, the next step is to

research your competitors pricing on the Internet. I fully encourage you to study the average prices offered both locally and beyond for digital by doing a deep Google search on the keywords digital direct garment printing.

장비 구입을 결심하고 출력 시간 관리에 대한 검토가 끝났다면, 다음 단계로는 인터넷에 올라와 있는 경쟁 업체의 가격을 조사하여야 합니다. “디지털 다이렉트 의류 프린팅”이라는 검색어를 가지고 네이버 등의 포탈과 오프라인 시장에서 통용되는 평균 가격을 검토하시기 바랍니다.

 

However, be cautious of the first page or two of el cheapo companies that pop up in your search results. These companies have likely been optimized for this specific keyword search, and do not ? let me repeat ? do not represent the norm for digital printing prices. These are the under cutters; the shops that do not stand out beyond their heap prices.

그러나 검색 결과 떠오른 혹은 개의 사기성 있는 회사의 제시 가격에 주의하십시오. 이런 회사들은 가격으로 검색 결과에 나타나기 위하여 가격을 제시 실제 거래되는 디지털 출력 가격은 제공하지 않습니다.

 

You will find low-ball prices that you have to compete with, but this is not how you should approach your business. Do not try to go lower than the lowest, as youre just setting yourself up for failure. How should you approach your digital business and pricing structure instead? Heres my advice:

당신은 경쟁해야 하는 최하 금액을 발견하게 것입니다. 그러나 이것은 당신이 제공할 금액이 아닙니다. 당신의 사업에 이익이 되지 않을 정도라면 시장의 최하 금액보다 금액을 설정하지는 마십시오.

 

그렇다면 어떻게 디지털 시장과 가격에 접근해야 할까요? 여기 답을 드립니다.

Make sure you know what digital does well. Its ideal for full-color, limited runs on cotton

substrates, and jobs in which you can ensure the artwork youre provided with is high quality. Understanding what this equipment does best can help you sell at a higher level and for more profits. Dont compromise yourself or your profits by agreeing to use digital for jobs it does not match up well to. By doing so, youll only end up with dissatisfied customers and a tarnished reputation.

우선 디지털 프린팅의 강점을 아셔야 합니다. 그것은 소재에 색상 제한 없이 풀컬러로, 그리고 최고의 품질을 가지고 디자이너가 원하는 작업을 있다는 것입니다. 다시 말한다면 디지털 장비는 나은 품질의 판매로 나은 이익을 추구한다는 것을 이해하십시오. 디지털에 맞지 않는 시장을 위하여 자신이나 이익의 손실을 만들지 마시기 바랍니다. 그렇게 함으로서 결국 불만스런 고객과 불명예만 남기게 됩니다.

 

With team apparel, it often means printing on a substrate other than cotton, meaning digital may not be your best decoration option. However, you can pitch the coach on a different type of garment instead of a team jersey. I think any coach who is presented with the idea of printing a high-quality picture of the entire team on a cotton T-shirt for students to wear to pep rallies would be receptive to it, and likely would take the opportunity to extend the school spirit to the student body.

단체티에 프린팅을 한다는 것은, 순면이 아닌 다른 소재의 의류에 프린팅하게 있어서 순면에만 프린팅되는 디지털 프린팅으로는 최고의 품질을 구할 없을 수도 있습니다. 그러나 학생들이 단체 응원에서 입을 순면티에 학교의 정신을 학생의 몸에 표출하기 위한 좋은 기회를 보여주는 고급 이미지를 프린팅 있다는 아이디어로 학교 코치를 설득하여 의류 소재를 순면으로 바꿀 수도 있을 것입니다.

 

Or, think beyond the common niches, i.e., schools, corporations, etc. Are there a good number of equestrian fans near where you live? They could become your target market. Dont be nervous to get specific with your niche if you know it can result in a loyal, consistent customer base.

또한 학교, 기업 등의 일반적인 틈새 시장을 넘어서 생각하십시오. 당신의 주변에 연애인 동호회 같은 들은 없나요? 그것이 당신의 목표 시장이 있습니다. 만약 단골 고객을 만들 수 있다면 남다른 당신 주변에 가까이 가는 것을 두려워 마십시오..

 

By being more than just a product pitcher and putting new ideas on the table for your niche audience to consider, you are selling a higher perceived value to your clients. This often makes them look beyond whether this is the absolute cheapest price offered on the market.

일반적인 영업을 하기 보다는 보다 당신을 믿을 있는 틈새 고객을 위한 새로운 판을 짜십시오. 당신의 고객에게 보다 높은 품질을 판매할 있을 것입니다.

 

Now that Ive covered the mindset that goes hand-in-hand with digital success, as well as the precautions you should take when researching the market and its pricing, get ready for Part II of this series next month.

당신은 시장과 가격 조사를 하면서 얻은 유의사항처럼 지금 디지털의 성공으로 조금씩 나아갈 인식을 적용 것입니다. 그것은 다음 번에 올려질 블로그 2부에서 준비 것입니다.

 

Well look at all the factors that must be considered for your pricing structure, including the maintenance needs of digital machines, the environment required for the equipment and inks to stay useful, the process itself, the human error element and more. Remember: The more willing you are to investigate a new opportunity, have an open mind for it, and be ready to practice and work hard at it, the higher your chances are for success.

당신의 가격 결정을 위한 것에 디지털 프린터는 유지보수가 필요하고, 장비와 잉크를 사용하기 위한 약간의 특수 환경이 필요하며, 작업자의 실수로 인한 요소 등의 시스템 구조에 대한 숙고를, 모든 요소에서 참고해야 합니다.

 

기억하십시오. 디지털 프린팅에 대한 많은 새로운 기회의 관심이, 당신의 눈을 뜨게 하고, 당신이 일에 매진하게 하며, 당신에게 보다 높은 새로운 성공의 기회를 제공할 것입니다.

 

출처: Greg Kitson is founder of Minds Eye Graphics, Decatur, Ind. For more information or to comment on this article, e-mail Greg at greg@mindseyeg.com or visit mindseyeg.com. Hear Greg speak on apparel decorating topics at the 2012 Imprinted Sportswear Shows. Reduced workshop and seminar rates are available if you pre-register:

 

[상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다.]